October 20, 2014
RSS

Indtil for lidt over et halvt år siden, havde jeg aldrig løbet mere end 3 km. Og nu er jeg tilmeldt et marathon, som tilmed regnes for at være et at de vanskeligste. Jeg er tilmeldt Nike Women’s Marathon 2011, som løbes i San Francisco’s stejle gader.

Jeg har prøvet forskellige træningsformer siden jeg begyndte på min kur. En af de motionsformer jeg sidste år endnu ikke havde prøvet kræfter med, var løb. Og da jeg bor i Californien, hvor klimaet gør det muligt at løbe hele året rundt, uden sne, frost og andre vejrmæssige udfordringer, syntes jeg at det var på tide at komme igang med at løbe.

Jeg havde ingen erfaring overhovedet med løb, så jeg valgte at træne med et løbehold. Jeg valgte, på anbefaling fra en ven, at træne med Team In Training. Team In Training er en underafdeling af Leukemia & Lymphoma Society, som er en organisation som støtter kræftforskning i primært blodkræft, og ligeledes støtter patienter med alt fra medicin til hjælp i hjemmet. Team In Training har et fantastisk hold af trænere og frivillige hjælpere, og det er gratis at træne med holdet, men man committer sig til at fundraise et bestemt beløb.

Kaiser Half Marathon 2011

Kaiser Half Marathon 2011 - iført teamet's lilla jersey

Jeg tilmeldte mig vintersæsonen 2010/2011, og mit mål var at gennemføre en halvmarathon i San Francisco. Mit fundraising mål var $2,000 og normalt sender man masser af breve og emails ud til venner, bekendte, kolleger etc. og beder dem give en donation. Mange virksomheder fordobler eller tredobler de beløb man giver til velgørenhed, og det er fradragsberettiget, så for de fleste er det ikke vanskeligt at fundraise. Generelt er der en meget stor interesse for at støtte velgørenhed her. Men jeg fik ikke gjort så meget, og tiden gik, så jeg endte med at betale beløbet selv, og tage det skattefradrag det gav istedet for fundraising.

Jeg trænede typisk to gange om ugen. Hver tirsdag med teamet på Los Gatos High School’s track, og hver lørdag en længere tur med teamet i parker og trails her i lokalområdet. Vores track workouts var typisk der hvor vi lærte løbeteknik, og lærte vore grænser at kende. Hver anden lørdag øgede vi distancen med ca. 3 km. De uger vi ikke øgede distancen, løb vi halvdelen af den distance vi løb den foregående lørdag. På den måde nærmede vi os målet støt.

Jeg gennemførte mit halvmarathon i San Francisco den 6. februar 2011, og jeg vidste med det samme at jeg ikke var færdig med at løbe. Jeg blev nødt til at gennemføre en hel marathon. Så jeg begyndte at se på sommersæsonens program, og jeg valgte at Nike Women’s Marathon i San Francisco den 16. 0ktober skulle være mit første fulde marathon.

Teamet tilbød mig at vende tilbage som Mentor, og det var naturligvis noget jeg blev nødt til at prøve! Så nu træner jeg efter samme mønster igen. Jeg træner med Team In Training, og jeg er Mentor for en lille gruppe løbere. Jeg træner nu tre gange ugentligt. Hver tirsdag aften står den på track workout i Los Gatos, Buddy Run hver torsdag morgen og længere løb hver lørdag. Jeg glæder mig virkelig til at skulle gennemføre marathon’et!

 

Lignende Indlæg:

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 0 (from 0 votes)
Du kan følge besvarelser til dette indlæg vha. RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.

Lukket for kommentarer.