October 25, 2014
RSS
Da jeg kom tilbage efter at have gennemført 28.8 km, havde et andet løbehold opsat en målport, som jeg passerede. Ikke de værste rammer at slutte i, efter et vanskeligt løb.

Da jeg kom tilbage efter at have gennemført 28.8 km, havde et andet løbehold opsat en målport, som jeg passerede. Ikke de værste rammer at slutte i, efter et vanskeligt løb.

I lørdags havde jeg endnu et langt løb, og det var bestemt ikke et af de nemmeste. Planen var, at jeg skulle løbe på en del af Nike Marathon ruten, som en slags træning op til løbet i næste måned. Men lørdag morgen blev jeg nødt til at ændre planer.

Jeg har besøg af familie fra Danmark for tiden, og de har gået med forkølelse eller noget i den stil. Måske fordi de ikke er vant til temperaturforskellen ude og ude. Med ca. 30 grader udendørs kører aircondition altid i lejligheden, i bilen, i butikker og alle andre steder. Så der kan være stor forskel på ude- og indetemperatur.

Nå, men jeg vågnede op fredag morgen, og var langt fra på toppen. Så jeg lavede en plan B. Hvis jeg stadig ikke havde det godt lørdag morgen, kunne jeg træne alene på Los Gatos Creek Trail, istedet for at køre op til San Francisco og træne med teamet på Nike ruten. Jeg havde nemlig den udfordring, at jeg skulle til bryllup samme dag, og være i kirken kl. 3. Så jeg havde ikke ubegrænset tid til at gennemføre løbet, og de 45-60 minutter jeg ville spare i kørsel på at løbe lokalt, istedet for i San Francisco, kunne blive nødvendig. For jeg satsede ikke på at kunne løbe i normalt tempo.

Lørdag morgen havde jeg det stadig ikke godt, men besluttede mig for at prøve at løbe den fulde træningsdistance på 18 miles, eller 28.8 km. Jeg besluttede mig for at løbe lokalt, istedet for at tage til SF. Mit favorit sted at løbe, når jeg løber alene, er Los Gatos Creek Trail, med start i Campbell Park.

Benene var noget tunge i starten, og det var også lidt vanskeligere at trække vejret ordentligt, men efter en halv times løb i jogging tempo begyndte jeg at få det bedre, og det blev lettere og lettere. Så det endte med at jeg gennemførte de 28.8 km, og brugte 3 timer og 18 minutter på det. Så selvom jeg ikke følte mig på toppen, var det alligevel et tilfredsstillende løb.

Efter de sidste par lange løb har jeg taget isbad, hvilket teamets coaches altid anbefaler. Og det virker! Jeg har langt fra de ømme muskler og led jeg tidligere har haft efter et langt løb, efter at jeg er startet med at tage isbad. Det lyder ekstremt at hoppe i et badekar med isvand, men det er faktisk ikke så slemt som det lyder. Og få timer efter at jeg havde løbet 28.8 km, dansede jeg til brylluppet…

Lignende Indlæg:

VN:F [1.9.10_1130]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.10_1130]
Rating: +1 (from 1 vote)
Marathon Update #7, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Du kan følge besvarelser til dette indlæg vha. RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.

Lukket for kommentarer.